Τρίτη 6 Ιουνίου 2017

Άρης Γραμμενιάτης: «Η κωπηλασία για μένα είναι ένα όνειρο που δεν τελειώνει»


*Του Νίκου Αντωνίου
Ο Άρης Γραμμενιάτης είναι αθλητής της κωπηλασίας. Είναι δεκαεννιά χρονών και ζει στα Ιωάννινα. Από τα δεκαπέντε του χρόνια ασχολείται ενεργά με την κωπηλασία. Είναι αθλητής του Ναυτικού Ομίλου Ιωαννίνων με τον οποίο έχει συμμετάσχει και έχει κατακτήσει πολλά μετάλλια σε Πανελλήνια Πρωταθλήματα. Από τα επιτεύγματα που ξεχωρίζουν στην μέχρι τώρα καριέρα του είναι η συμμετοχή του στους Βαλκανικούς Αγώνες κωπηλασίας το 2015 και 2016 με την Εθνική Ομάδα κατακτώντας συνολικά 1 χρυσό και 3 ασημένια μετάλλια καθώς και η συμμετοχή του στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα του Ρότερνταμ το 2016.


Άρη γιατί επέλεξες να ασχοληθείς με την κωπηλασία και όχι με αθλήματα όπως το μπάσκετ ή το ποδόσφαιρο που είναι πιο γνωστά στους νέους σήμερα;
Από μικρός μου άρεσαν τα αθλήματα που έχουν σχέση με το υγρό στοιχείο. Η κωπηλασία είναι ένα από τα λίγα αθλήματα που συνδυάζει πολλών ειδών ασκήσεις με αποτέλεσμα να γυμνάζει όλο το σώμα. Είναι ένα από τα πιο απαιτητικά αθλήματα στον κόσμο καθώς εκτός από την επίπονη προπόνηση χρειάζονται και πολλά ψυχικά αποθέματα.

Σε τι ηλικία ξεκίνησες την κωπηλασία;
Το μικρόβιο της κωπηλασίας μπήκε μέσα μου στα δεκαπέντε μου όταν έκατσα να παρακολουθήσω παρέα με τον πατέρα μου τους Ολυμπιακούς του Λονδίνου.

Είσαι δεκαεννιά χρονών αλλά ήδη έχεις καταφέρει πολλά στον χώρο της κωπηλασίας. Πόσο εύκολο είναι για ένα άτομο της ηλικίας σου να κάνει πρωταθλητισμό;
Είναι εξαιρετικά δύσκολο να κάνει πρωταθλητισμό κάποιος σε αυτήν την ηλικία καθώς απαιτείται πολλή πειθαρχία και ωριμότητα καθώς και πολλές ώρες προπόνησης καθημερινά. Ωστόσο άμα υπάρχει θέληση και όρεξη μπορεί κάποιος να πετύχει τους στόχους του ανεξαρτήτως ηλικίας.

Έχεις κατακτήσει χρυσά μετάλλια σε Πανελλήνια Πρωταθλήματα της ηλικίας σου και έχεις κλιθεί και στην εθνική ομάδα. Χρειάστηκε να κάνεις “θυσίες” για να φτάσεις στο επίπεδο αυτό;
Σίγουρα πρωταθλητισμός χωρίς “θυσίες” δεν γίνεται. Αλλά αυτό που οι άλλοι αποκαλούν “θυσίες” εγώ το λέω ευκαιρία για προπόνηση. Δηλαδή όταν έχανα μία σχολική εκδρομή με τους φίλους μου, εγώ το έβλεπα σαν να κερδίζω ώρες προπόνησης. Ωστόσο κάθε φορά που πετυχαίνεις τους στόχους σου νιώθεις πως όλες οι “θυσίες” που έχεις κάνει έχουν πιάσει τόπο.

Στη μέχρι τώρα πορεία σου στην κωπηλασία είχες την στήριξη των δικών σου ανθρώπων;
Ότι έχω καταφέρει οφείλεται σε μεγάλο ποσοστό στους ανθρώπους που είναι δίπλα μου και με στηρίζουν από την πρώτη κιόλας στιγμή. Η οικογένειά μου, οι φίλοι μου όπως και η κοπέλα μου είναι δίπλα μου σε όλες τις δύσκολες στιγμές και χαίρονται μαζί μου στις ωραίες στιγμές. Δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο από το να ξέρεις ότι ανεξαρτήτως αποτελέσματος θα έχεις δίπλα σου ανθρώπους να σε στηρίζουν.

Είσαι αθλητής του Ναυτικού Ομίλου Ιωαννίνων. Σε τι επίπεδο βρίσκεται η κωπηλασία στην πόλη μας;
Η κωπηλασία στα Γιάννενα είναι παράδοση και έχει βγάλει πολλούς μεγάλους αθλητές και ολυμπιονίκες, ανθρώπους είδωλα για τον ελληνικό αθλητισμό. Και χάρης τα νέα παιδιά που “δουλεύουν” ασταμάτητα η Γιαννιώτικη κωπηλασία διατηρείται σε πολύ υψηλό επίπεδο.

Ποια ήταν για σένα η πιο όμορφη και ποια η πιο δύσκολη στιγμή στη μέχρι τώρα καριέρα σου στην κωπηλασία;
Η πιο όμορφη στιγμή για μένα ήταν όταν έμαθα ότι θα συμμετάσχω στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Εφήβων της κωπηλασίας το 2016 που διεξήχθη στο Ρότερνταμ της Ολλανδίας. Από την άλλη η πιο δύσκολη στιγμή για μένα ήταν όταν στο πρώτο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα κωπηλασίας που συμμετείχα κατέλαβα την έκτη θέση καθώς μέσα μου ήλπιζα για ένα μετάλλιο.

Ποιο είναι οι στόχοι σου για το μέλλον;
Η κωπηλασία για μένα είναι ένα όνειρο που δεν τελειώνει. Στόχος μου είναι να παραμείνω στο χώρο της κωπηλασίας για πολύ καιρό ακόμα φτάνοντας όσο το δυνατόν πιο ψηλά μπορώ.



  
 Συνέντευξη: Νίκος Αντωνίου 
Σπουδαστής Δημοσιογραφίας ΙΙΕΚ ΔΕΛΤΑ Ιωαννίνων


Δεν υπάρχουν σχόλια: